Bilspieroefeningen, werkt dat nu echt? Wil jij sterke stevige en mooie billen? Logisch! Dat wil iedereen wel. Gelukkig! Ook jij kan beschikken over ronde mooie billen. Het enige wat je daarvoor moet doen zijn eenvoudige bilspieroefeningen! Op deze pagina lees je stap voor stap waarom deze oefeningen werken.

bilspieroefeningen voor strakke billen

Slappe billen?

Billen betaan uit spieren en uit vet. Het vet op je billen is slap en gaat hangen. Dus eerst moet het je vet verbranden op je billen. Daarmee voorkom je hangbillen. Bovendien verminder je hiermee het aantal putten in je billen. Gespierde billen bevatten geen putten. Alleen slappe billen hebben putten.





Platte billen?

Heb je geen dikke slappe billen, maar ben je toch ontevreden over je billen? Dan heb je waarschijnlijk platte billen. Sommige noemen het `geen billen´. Wat moet je dan doen? Hetzelfde: bilspieroefeningen. Door je billen te trainen verander je de vorm van je billen. Train je spieren en krijg de mooie gewenste ronde vorm.

bilspieren-oefeningen

Aan de slag!

Op Youtube staan tal van bilspieroefeningen. Hieronder staan een eenvoudige workout voor snel resultaat. Binnen 4 tot 6 weken zie je al verschil. Doe de workout niet elke dag. Sla altijd een dag over. Zo voorkom je blessures en overbelasting.

Oefening #1

Zorg voor een zachte ondergrond en ga vervolgens op de grond liggen. Leg je armen langs je lichaam, en trek je benen op. Beweeg nu langzaam je heupen omhoog zodat je lichaam een diagonale lijn vormt. Belangrijk: span je bilspieren zoveel mogelijk aan. Deze positie moet je even vasthouden. Vervolgens kun je weer langzaam terug gaan naar de beginpositie. Doe drie series van elk 20 herhalingen.




Oefening #2

Zorg zoals bij alle bilspieroefeningen ook hier voor een zachte ondergrond. Ga met je benen gestrekt op je linkerzij liggen. Leg je linkerarm plat op de grond en je hoofd op je linkerarm. Je rug is dus volkomen recht. Met je rechterhand steun je op de ondergrond. Deze arm maakt een hoek van 90 graden. Je linkerbeen is iets gebogen en ligt op de grond. Nu til je vervolgens je rechterbeen – tevens licht gebogen – op van de grond. Je been maakt nu een zijwaartse bewegine omhoog in het verlengde van je lichaam. Zorg dat je voet gebogen is. We raden aan om twee setjes te doen per been van 20 herhalingen. Vergeet niet bij elke herhaling je billen en je bilspieren aan te spannen.

Bilspieroefeningen deel #3

Deze bilspier oefening wordt ook wel ‘hondje’ genoemd. Van alle bilspier oefeningen is dit de bekendste. Het is een ‘vervelende’ maar effectieve oefening. Zorg ook bij deze bilspier oefening voor een zachte ondergrond. Neem plaats op de grond, en ga zitten op je handen en knieën. Belangrijk: Houd je rug ten alle tijden recht. Beweeg nu je linkerbeen in gebogen stand naar achteren tot een gestrekt been. Je bovenbeen is nu op lijn met je lichaam. Span ook bij deze beweging telkens je bilspieren aan. Herhaal deze beweging 20 keer per been.

Last van de rug? Raadpleeg dan eerst een arts of fitness-instructeur.